Drie snelle vragen (47)   Leave a comment

omdat-het-niet-altijd-lekkere-chicks-moeten-zijn

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten!😉

Heb jij eigenlijk huisdieren?

De schaamluizen zal ik hier gemakshalve niet meetellen.😀 In dat geval kom ik uit op twee goudvissen. Die krijgen later deze week (wanneer het kippenhok en omgeving goed zijn omheind en afgeschermd) het gezelschap van een drietal kippen die al bij het plaatselijke AVEVE tuincenter zijn besteld. Vroeger enkele keren een kat gehad en een hond. Ik heb niets tegen huisdieren, maar het is wel een gedoe als je af en toe met vakantie gaat.

Welke plaat kon je vroeger tot tranen toe ontroeren?

Om God weet welke reden hield ik het vroeger nooit droog wanneer ik ‘Save a prayer’ van Duran Duran hoorde. Ik heb er geen logische verklaring voor, maar als ik het nummer wilde meezingen kreeg ik steeds een krop in de keel. Zou het misschien kunnen dat er een fantastische zanger aan mij verloren is gegaan? Wie zal het zeggen! Onlangs nog eens gejankt toen ik de cover van ‘Save a prayer’ hoorde (vertolkt door Eagles of Death Metal), maar dat was héél zeker van pure ellende!

Ben jij een fan van de kermis?

Vreemd genoeg heeft het hele kermisgebeuren mij nooit heel erg kunnen boeien. Ik herinner me dat ik als kind een aantal keer naar Hasselt Kermis ben geweest, maar ik heb daar bij mijn weten nooit halsreikend naar uitgekeken of zo. Het was wél al snel duidelijk dat ik nooit een échte waaghals zou worden. Toen ik een jaar of negen was ben ik eens ooit met een neef in het reuzenrad gekropen en daarna krijtwit en met knikkende knieën terug uitgestapt. Zou best kunnen zijn dat ik daar toen een kermisfobie heb opgedaan. Het is minstens vijftien jaar geleden dat ik nog eens langs de kermis heb gelopen.

Posted 21/09/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

