Aftrap nieuwe quizseizoen   Leave a comment

tijd-om-weer-wat-onnuttige-kennis-in-praktijk-te-brengen

Waar is de tijd dat quizzers nog een zomerreces namen? In glorieuze MM-tijden was de Bonne Cuvéequiz in Geel jaarlijks zowat de laatste quiz die we speelden vóór de grote vakantie begon. Anno 2016 heb ik een beetje gebroken met die traditie (in tegenstelling tot mijn collega MM’ers). Als ik het goed heb ben ik afgelopen zomer gastspeler geweest bij Vur d’Leut, Cosa Nostra, FC Annemie en Moordgat/WvA. Ook het ‘gastspeler zijn’ werd in onze begintijd een beetje als ‘not done’ beschouwd, ook al waren er nogal wat ploegen die er zich wél aan bezondigden. We noemden het toen nog net geen ‘nestbevuiling’. Maar kijk … de tijden veranderen! Als je zelf graag quizt (ongeacht de einduitslag die je behaalt), gooi je op een gegeven moment je heilige principes overboord. Je krijgt hier en daar zelf eens wat externe hulp en je bent op die manier bijna verplicht om een wederdienst te doen (zo ging het in de beginperiode alleszins). Afgelopen quizseizoen heb ik mij eigenlijk graag ter beschikking gesteld van enkele ‘bevriende’ quizploegen. En als ik zo eens rond mij keek het afgelopen seizoen, dan waren er wel meer Limburgse quizteams die soms eens een helpende hand konden gebruiken. Waarom elkaar dan niet helpen in tijden van nood?

Vanavond begin ik dus aan mijn quizseizoen 2016-2017 (na goed anderhalve quizluwe maand). We vliegen er meteen in als gastspeler bij Happy Ending, waar we vroeger ook een paar keer per jaar meespeelden. De quiz gaat door in Kleine Spouwen, een plek waar we in het verleden vaker deelnamen aan een quiz van God’s Machine of Racing Denk. Eerste najaarsquiz, tevens een allereerste editie (dus we gaan nog niet vooruitlopen op de feiten). Ik ben alleszins benieuwd, anders zou ik niet naar Bilzen rijden vanavond. Morgenavond wordt de quizkalender van Moedige Missers op gang geschoten in Rekem (volgens de statistieken speelden we vorig seizoen als ploeg exact 15 quizzen, de helft minder dan vroeger). Hopelijk weten de dames en heren van Calabria er een fijn werkstuk van te maken! De allereerste keer zullen we zelfs oldskool in de volledig originele MM-bezetting aantreden. Hoe lang zou dat al geleden zijn? Dat doet mij eraan denken: binnen minder dan twee maanden organiseren we zelf alweer onze zesde Lettermolenkwis op 18 november a.s. Alle info vind je terug in ons facebookevenement. Ondertussen 24 teams aan de aftrap, maar is nog plaats! Wie nog niet is ingeschreven weet meteen wat hem/haar te doen staat! 😉

Posted 23/09/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

