Laatste nazomerdagen   Leave a comment

wat-heb-ik-nu-in-mijn-tuin-liggen

De laatste zonnestralen priemen nog snel in de lucht, we moeten ervan profiteren want hierna zou het wel eens écht herfstweer kunnen worden … of niet natuurlijk. In ons land weet je nu eenmaal nooit! Onze drie kippen (échte kippen, niet die drie dames hierboven) zijn ondertussen gearriveerd, al moeten ze nog eventjes acclimatiseren de komende tijd. Ze komen wél al schichtig hun kopjes naar buiten steken, maar vooralsnog gedragen ze zich als een onafscheidelijke Siamese drieling. Ook de eerste ziektekiemen hebben zich ondertussen op de werkvloer verspreid (de overgang van warm naar iets minder warm laat zich dus gevoelen).

Onze eerste quiz van het najaar speelde ik vrijdagavond in Bilzen, al was het naar ginds rijden al flink stressen. Ik denk zelfs dat ik onderweg aan Kiewit kerk geflitst ben met de wagen. Uiteraard weet ik dat er daar een flitspaal staat, maar ik kon het niet laten om eventjes plankgas te geven. Afwachten dus wat het verdict zal zijn! Van aan de vertakking in Zonhoven tot aan de oprit van de autostrade heb ik bijna constant in een file gestaan. Mijn gps kondigde aan dat ik pas rond 19u45 op de quiz zou arriveren en dat klopte ongeveer. Gelukkig werd het een gezellige (doch lange) quizavond aan tafel bij Happy Ending. Goed gelachen, goed gedronken … én lekker gequizt want we eindigden zeer verdienstelijk tweede na het onklopbare Limburgse Connectie. Alleen is 00.45 wél aan de late kant als je terug naar Zonhoven moet. Voor het overige geen opmerkingen trouwens. Gisteravond deed Moedige Missers mee op de quiz van Calabria (in originele bezetting). Dat leverde ons een twaalfde plek op, lang niet slecht voor een reünie.

Posted 25/09/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

