Drie snelle vragen (49)   Leave a comment

coldplay

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten!😉

Wat is volgens jou de meest overschatte muziekgroep?

Er zijn uiteraard meer kandidaten die voor deze titel in aanmerking komen, maar laat ik in dit geval toch maar gaan voor de overduidelijke winnaar: Coldplay. Ik beken: na hun eerste twee cd’s dacht ik ook nog dat deze band potten kon breken, maar daarna they were breaking my balls (zoals ze in ‘The Sopranos’ wel eens zeiden). Absoluut dieptepunt is ongetwijfeld ‘Every teardrop is a waterfall’ dat gewoon Lorca’s ‘Ritmo de la noche’ (1990) is met een andere tekst. Wie dacht dat zanger Chris Martin na zijn breuk met Gwyneth Paltrow misschien eindelijk het licht had gezien op muzikaal vlak, was eraan voor de moeite.

Welke term mogen ze dadelijk afschaffen?

Laat ons afspreken dat we de term ‘Super Sunday’ niet meer gebruiken op Play Sports als het over de eigen vaderlandse competitie gaat. Voor buitenlandse voetbalwedstrijden mag men nog eventjes een uitzondering maken, maar de topmatchen in België zijn totnogtoe van een belabberd niveau gebleken. En dan vragen wij ons af waarom onze betere voetballers steeds vroeger naar het buitenland vertrekken of waarom het gemiddeld niveau hier zo laag ligt. Onze competitie is ook één langgerekte winterslaap (noem het gerust een lang ‘voorspel’) met vanaf maart tien (top)wedstrijden die je hele voetbalseizoen kunnen maken of kraken. Soit, het is nu zo. Als Anderlecht in mei die 34ste titel binnenrijft hoort u ons verder niet klagen!😀

Welke vrouwelijke BV kan jou wel krijgen?

Moet ik je eens een heel lijstje doorsturen? De eerste naam die me spontaan te binnen schiet is Nathalie Meskens. Het is een bekwame actrice, die er ook nog eens goed uitziet. Maar ik vind niet alles wat ze op tv doet even geslaagd (en dan druk ik mij nog licht uit). In het theater heb ik haar straffere dingen zien doen! Al vind ik wél dat ze er de laatste tijd gevaarlijk mager uitziet. Ze zou ook huwelijksissues hebben op dit moment, dus ze mag mij altijd bellen. Zelfs om haar nood te klagen eventueel …

Posted 06/10/2016 by ambijans in Algemeen

Geef een reactie

