Oorwurm van de week (31)   Leave a comment

joan-armatrading

Een tijd geleden had ik op Facebook aangevinkt dat ik geïnteresseerd was om eventueel mee te doen aan de Groote Gencker Muziekquiz van 18 maart volgend jaar. Dezelfde dag nog kreeg ik bericht van één van mijn Facebookvrienden. Als we daadwerkelijk zouden meedoen, dan had hij wel zin om in ons team te zitten. Ik zei hem dat ik het in mijn achterhoofd zou houden. Gisterenmiddag zag ik dat een andere bekende met haar ploegje effectief meedeed aan de quiz, dus ik polste onmiddellijk of één van mijn collega’s ook zin had om mee te doen. Haar antwoord was affirmatief, dus ik schreef ons dadelijk in. Het goede nieuws is, dat er die avond véél bekend volk zal rondlopen in Genk, het minder goede nieuws is dat ik mij tegen dan in allerlei sadomasochistische bochten zal wringen door nog eens naar de teisterpop op Studio Brussel te luisteren. Gelukkig hebben we onze oorwurmen nog!

Rosie – Joan Armatrading: als ik mij niet vergis komt deze classic uit 1979, het Jaar van het Kind. Klopt helemaal want ik was toen zeven jaar oud. Ik leerde haar begin jaren ’80 kennen omdat een neef (die aan de overkant van de straat woonde) haar nummers draaide.

On hold – The XX: in januari mogen we nieuwe cd ‘I see you’ verwachten. Dit is in elk geval een leuke voorloper op dat album. Ze samplen hier Hall & Oates which is nice!

Conrad – SOHN: de beste maand van het jaar (januari dus!) belooft een lekkere releasemaand te worden, want ook dit heerschap brengt dan ‘Rennen’ op de markt. Weliswaar op vrijdag de dertiende, maar wij doen niet aan bijgeloof!😉

Forget – Xiu Xiu: Amerikaanse experimentele noisepop, al blijkt dat niet meteen uit deze track. Xiu Xiu is wel zeer bedrijvig: tussen 2002 en 2017 brachten ze al 14 full cd’s uit.

Black venom – Sick of it All: en we gaan er deze week op een ongewone manier uit door er eens een aanstekelijk punknummer in te steken. Punk is tegenwoordig niet meer mijn meest geprefereerde genre, maar ik vind Sick of it All nog steeds een prettige uitzondering. Volgende week misschien een schlager? Not!

Posted 22/11/2016 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

