500 nummers die ik liever niet meer wil horen (7)   Leave a comment

oh-my-god

Onnodig om te zeggen dat dit misschien wel mijn geliefkoosde blogrubriek is op dit moment. Altijd interessant dus om er onze maandag/werkweek mee te openen. De jaarlijkse carnavalstoet laat ik steevast aan mij voorbijgaan, hetzelfde geldt eigenlijk voor Vette Dinsdag. Ik ben wél lijfelijk aanwezig, maar geestelijk probeer ik dan in een soort van comateuze toestand te geraken. Dat lijkt misschien makkelijker als er Temptation Islandgewijs een hoop drank in het spel is, maar wie gewoon een tijdje naar die platte hoempapamuziek luistert wordt vanzelf een beetje gaga. Met alle respect overigens voor de mensen die er wél van houden! Wie nu al in de juiste/foute stemming wil komen, heeft misschien voldoende aan de volgende tien foute schijfjes. Het goede nieuws? Volgende week hebben we tien nieuwe plaatjes in de aanbieding!

61. Lief klein konijntje – Henkie : jaja, als jullie dachten dat we hier een lans gingen breken voor succesvolle bejaarde zangers … think again! Een voormalige rijinstructeur die in 2006 een kinderliedje opnam en dat werd een klein zomerhitje. Uiterst geschikt voor carnaval, verder zie ik geen voordelen! Alaaf, alaaf!

62. The one and only – Chesney Hawkes : zijn vader was zanger bij The Tremeloes, zoonlief scoorde in 1991 een megahit. Onze Ches bleef trouwens zingen (zij het weinig succesvol), maar legde zich later ondermeer toe op het componeren van muziek voor andere artiesten, Tricky bijvoorbeeld.

63. Black Betty – Ram Jam : een bewerkt volksliedje uit 1977 waarop vooral iets oudere, buikige mannen met al wat dunner wordend haar wel eens ongegêneerd luchtgitaar durven spelen. Iedereen heeft wel zo iemand in zijn/haar kennissenkring zitten!

64. Pray – DJ Bobo : bij de nieuwjaarsovergang van 2002 naar 2003 stond ik aan de Brandenburger Tor in Berlijn met vrienden. Fantastische avond (daar niet van!), al denk ik dat vooral die 500.000 andere aanwezigen onder de indruk waren van het optreden van deze DJ Bobo. De kwantiteit was dus dik oké, helaas wilde de kwaliteit niet mee …

65. Wind of change – Scorpions : het begint al bij dat irritante gefluit in het begin van het nummer en het zet zich door tot het eind. Tel daarbij op dan nog het vervelende tenorstemmetje van zanger Klaus Meine waarin hij zijn Duitse roots niet kan verloochenen en je snapt het hele plaatje.

66. I would stay – Krezip : Pinkpopbaas Jan Smeets kreeg in 2009 de lachers op zijn hand toen hij verkondigde dat hij Depeche Mode (die cancelden omdat Dave Gahan ziek was) waardig zou vervangen op de affiche. En toen kwam dus Krezip! Voor één keer was ik blij dat ik geen tickets had die dag!

67. Y.M.C.A. – The Village People : ik denk niet dat deze heren serieus bedoelde muziek maakten, maar meer feestmuziek. Eén vraag heeft mij altijd bezig gehouden: dienden zij als inspiratie voor bepaalde Playmobilfiguren of was het net andersom?

68. Alane – Wes : werd ooit op hilarische wijze geïmiteerd door een halve gare in de Nederlandse talentenjacht ‘Idols’, al denk ik eerlijk gezegd dat de meeste Kameroeners ook niet héél vrolijk worden van Wes. Van Hugo Broos daarentegen …

69. Hey, soul sister – Train : ondanks de ukelele-intro geen spek voor mijn bek. Blijkt ook nog eens dat de Noor Espen Lind (een man die we verderop in deze lijst nog zullen tegenkomen) het nummer heeft geschreven. Dat zegt alles!

70. Verdammt ich lieb dich – Matthias Reim : ik heb de test nog nooit gedaan maar ik vrees dat zelfs mocht ik strontbezopen zijn ik het refrein niet zou meebrullen. Niemand wilde zijn lied destijds zingen (vind je het gek?) dus deed ie het gewoon zelf. In 1990 ging het wereldwijd meer dan 2,5 miljoen keer over de toonbank.

Posted 27/02/2017 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

