Archive for 04/05/2017

Beter een dichte buur(man), dan een verre vriend   Leave a comment

I fought the lawn and the lawn won

‘En voor de rest alles oké op het werk en zo?’ ‘Jaja, alles prima in orde. Alleen jammer dat ik nog geen tijd heb gevonden om het gras af te rijden. Die dag dat Frank Deboosere wisselvallig weer met regen voorspelde bleef het inderdaad grijs en grauw, maar eigenlijk viel er die dag geen spat regen.’ ‘Ging je normaal het gras afdoen? Ik ben vandaag toch nog bij jou gepasseerd, maar ik had niet meteen de indruk dat het gras daar zo lang stond. Dat zag er nog best goed uit.’ ‘Toch raar eigenlijk zo na een paar weken zonder maaien. Het is verschillende dagen goed weer geweest, vooral dan tijdens de namiddagen dat ik zat te werken. De dag die ik had vooropgesteld om het karwei af te handelen was het de hele namiddag zonnig, maar ik was nauwelijks tien minuten thuis of het begint me daar toch niet te regenen zeg!’ ‘Da’s inderdaad super vervelend!’

Zo ongeveer klonk het gesprek dat ik enkele dagen geleden met een kennis voerde, waar ik eventjes op bezoek was. Het gesprek bleef naderhand hangen want toen ik thuiskwam kon ik het niet laten om het gras voor én achter eens aan een bijzondere inspectie te onderwerpen. Al snel zag ik de duidelijke sporen van een grasmachine op beide plaatsen. Vermits ze nog goed zichtbaar waren kon het haast niet anders of er was diezelfde dag ergens in de namiddag gras gemaaid. Ik moet mij al sterk vergissen of onze sympathieke buurman heeft zich daar eens mee bezig gehouden. In mijn worst case scenario kon hij dat steeds langer wordende gras niet meer aanzien, dus besloot hij het dan zelf maar te gaan maaien. Voor hetzelfde geld echter leest die brave man mijn blog. Ik had hier enkele dagen geleden al aangegeven dat ik er maar niet aan toekwam, dus mogelijk is dat de trigger geweest. Anyways, het gebaar op zich is uiteraard ‘very much appreciated’. Waarmee nog maar eens het aloude gezegde ‘Beter een goeie buur, dan een verre vriend’ treffend wordt geïllustreerd. Binnenkort moeten we ‘m maar eens een presentje geven. Ik zou zeggen ‘ik geef hem een hele hoop eieren’, want ik moet ze nu al volop wegschenken aan jan en alleman, maar hij heeft zelf ook kippen dus da’s niet meteen een optie. Waarschijnlijk moeten we meer denken in termen van ‘vloeibaar goud’. 😉

Posted 04/05/2017 by ambijans in Algemeen