Oorwurm van de week (54)   Leave a comment

Thurston Moore

Deze keer lullen we de intro naar ons eigenlijke blogbericht vol met een (niet onbelangrijk) bericht over onze eigen werkplek. Sommige Zonhovenaars, insiders én een aantal vrienden en vijanden van de bibliotheek weten uiteraard al dat op zondag 21 mei a.s. onze jaarlijkse boekenverkoop weer doorgaat, net zoals vorig jaar in evenementenhal Den Dijk tussen 9u en 13u. Iedereen is uiteraard van harte welkom, dat spreekt voor zich. Er scheiden ons dus minder dan twee weken om nog een hele berg materialen af te voeren. Het wordt een gevecht met de klok, dat we natuurlijk grandioos zullen winnen. Wie benieuwd is naar onze oorwurmen van week 54 leest best nog iets verder.

Smoke of dreams – Thurston Moore: ik ken mensen die de nieuwe cd van deze man, ‘Rock ‘n’ roll consciousness’ geheten, nu al in hun eindejaarslijstjes hebben gestoken. Of die hoerastemming terecht is laat ik vooralsnog in het midden omdat ik ‘m nog niet integraal heb beluisterd. Een voorproefje dan maar?

Prends ton manteau – Kate & Anna McGarrigle: eind februari plaatste ik hun wellicht allerbekendste nummer nog in mijn lijst van 500 schijfjes die ik liever niet meer zou willen horen. ‘Gezegd is gezegd’ dus ik ga mijn woorden zeker niet terugtrekken. Binnen de week hoorde ik toch niet dit nummer op Radio 1 zeker? Als Wiedergutmachung willen we ‘m jullie toch niet onthouden! Eerlijk is eerlijk: topschijf!

Colibri – Stuff.: één van dé redenen om Pukkelpop 2017 mee te pikken is voor mij toch wel het feit dat deze Belgische band ook in de line-up zit. Sinds ik hen in april 2015 in MOD zag, op Pukkelpop 2015, in C-Mine vorig jaar breien we er in augustus een mooi vervolg aan.

Fight back – Chantal Acda: je kan deze Nederlandse zangeres kennen van haar tijd bij Isbells of gewoon van haar solocd’s. Humo vergeleek Acda al met Mark Hollis (Talk Talk) en da’s een straffe referentie. Interesse gewekt? ‘Bounce back’ ligt sinds kort bij de betere platenboer.

Thinking of a place – The War On Drugs: ze zeggen altijd dat geduld een schone deugd is … én dat klopt in dit geval ook wel. Naar het schijnt is er nieuw werk op komst van Granduciel & co, dus wordt er langzaam aandacht gegenereerd. Geduld is in dit geval integraal de hele 11’12” van dit nummer uitzitten!

Posted 09/05/2017 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

