Archive for 10/05/2017

DAAN @ MOD   Leave a comment

DAAN

Het is al muziek wat de klok slaat … toch zeker aan het begin van deze week. Mijn laatste DAANconcert dateert toch alweer van ruim zes jaar geleden (drumster Isolde Lasoen zag ik nog in september 2015 maar dat telt niet zeker?) dus mag het er vanavond nog eens van komen. Deze keer ga ik niet helemaal in mijn uppie maar ik krijg nog eens vrouwelijke assistentie van twee collega’s. Altijd tof! DAAN schreef met ‘Nada’ een dijk van een plaat die lonkt naar americana en filmmuziek maar ook regelmatig een verdwaalde eighties beat doet verschijnen – het is en blijft DAAN natuurlijk. De inspiratie haalde hij bij de soundscapes die hij maakte tijdens het draaien van de gelijknamige documentaire met fotograaf Peter De Bruyne in Spanje.

UPDATE

Het was weer druk in Hasselt, zo druk dat als je (zoals in ons geval) ietwat te laat de zaal binnenliep je helemaal achteraan in de zaal stond. Na zoveel jaar was de setlist van DAAN uiteraard volledig gerestyled, dus voor mij waren er in het begin zelfs geen vage herkenningsmelodietjes. Ik heb zijn laatste cd’s eigenlijk nooit geluisterd, laat staan dat ik (buiten de singles dan) die dingen kende. Dat was in dit geval zelfs een serieus voordeel, want zo konden we onbevooroordeeld luisteren. Wat we wél herkenden luisterde naar titels als ‘Friend’, ‘Propellor’, ‘Damaged goods’, ‘Forever man’, ‘Everglades’ en in de bisronde ‘Icon’, ‘Exes’ en een alternatieve versie van ‘Victory’. Na nog een laatste pintje trokken we vrolijk huiswaarts. Daar hebben we met ons drieën nog wat bijgekletst over ‘de dingen des levens’ (zoals we ze maar zullen noemen). Na zo’n avond weet je: we moeten dat terug wat vaker doen (liefst met dezelfde mensen). 😉

Posted 10/05/2017 by ambijans in Muziek