Oorwurm van de week (59)   Leave a comment

isolde, ear and eye candy in one piece

Onze werkweek is rustig begonnen, maar de volgende dagen zit er net iets meer vaart in onze planning. Gisteren konden mijn ouders eindelijk hun kakelverse nieuwe wagen gaan afhalen in de garage. Ik zal er vandaag zelf al eens een testritje mee maken richting Hasselt. Als je dus iemand met een gelukzalige glimlach op het gelaat ziet voorbijcruisen in een donkergrijze Peugeot 208, that’s me! 😉 Vanavond is er bijvoorbeeld een Kiewit 5 editie (opgesteld door Jan Lagrain), die ik samen met de mannen van Happy Ending zal spelen. Ook zaterdagavond is er quizvertier in Paal aan tafel bij Moordgat/WvA (met de eerste zomereditie van David Brugmans). Maar het leukste komt ongetwijfeld zondag onze kant uit, want dan zitten we op Best Kept Secret in Hilvarenbeek. Daarover lees je uiteraard alles op mijn blog. Nu we het onderwerp ‘muziek’ hebben laten vallen: hieronder mijn oorwurmen van deze week!

Les belles – Isolde: het soloproject van de knappe DAAN drumster Isolde Lasoen, een voorproefje op haar full cd ‘Cartes postales’, die begin oktober zal verschijnen.

Moon river – Andy Williams: dit nummer won in 1961 de Academy Award voor beste nummer toen Audrey Hepburn het zong in de film ‘Breakfast at Tiffany’s’. De song is een compositie van Henry Mancini, maar werd misschien wel het bekendst in de uitvoering van deze artiest. Ik las vorige week toevallig een boek waarin het nummer een kleine rol speelt, vandaar mijn keuze.

Call it dreaming – Iron & Wine: in februari 2013 introduceerde ik de Amerikaanse singer-songwriter Samuel Beam nog in mijn rubriek ’50 onderschatte bands/artiesten’. Vreemd genoeg dateert zijn vorige cd uit datzelfde jaar, maar geen nood … op 25 augustus is er eindelijk ‘Beast epic’, voor alle mensen die ook Bon Iver kunnen appreciëren.

Girl like you – Toro y Moi: Amerikaanse singer-songwriter Chaz Bradley Bundick, die destijds mee aan de wieg stond van het genre chillwave en die volgende maand met ‘Boo Boo’ alweer zijn vijfde soloworp op de markt brengt.

Unfuck the world – Prophets of Rage: single van een nieuwe supergroep met daarin leden van Rage Against the Machine, Cypress Hill, Public Enemy en Audioslave. In september verschijnt hun titelloze debuutcd.

Posted 14/06/2017 by ambijans in Muziek

Geef een reactie

