Archive for 10/08/2017

Oorwurm van de week (67)   Leave a comment

Atari Teenage Riot

Het is alweer donderdag (nog één week tot Pukkelpop!) en hier is onze volgende lading oorwurmen. Wij kregen de afgelopen dagen bezoek van nichtjes en neefje (hun gedrag was weer voorbeeldig, ook toen we een hapje gingen eten bij Sans Gêne). Gisteravond vloog weer voorbij met een Kiewit 5 editie, deze keer van de hand van LAL-Team. Wij ‘genieten’ nog tot en met zondag van ons Play More abonnement (we zijn helemaal bij met ‘Twin Peaks’ en ‘GOT’ seizoen 7), nog vier afleveringen van het laatste seizoen ‘Girls’ kijken en we zijn ermee klaar. Nu overweeg ik eigenlijk een abonnement op Netflix (wegens interessant), maar dat zal pas gebeuren na mijn vakantie in Spanje en de citytrip annex trouwfeest naar Barcelona. We’ll keep you posted!

Deutschland (has gotta die)! – Atari Teenage Riot: ik verkeerde ook in de overtuiging dat deze classic uit 1996 in mijn Straffe Lijst terecht was gekomen. Niet dus! Vandaag eerherstel voor Alec Empire & co. Nadat groepslid Carl Crack in 2001 overlijdt aan een overdosis pillen wordt de groep ‘on hold’ gezet. Sinds 2010 zijn ze opnieuw actief. Voor liefhebbers van pokkeherrie!

End times – Warm Digits: Brits electronicaduo dat ondertussen drie full cd’s heeft uitgebracht. Op hun laatste worp ‘Wireless World’ krijgen ze af en toe vocale hulp zoals hier bijvoorbeeld van Field Music.

All in one night – Stereophonics: op nieuwe cd ‘Scream above the sounds’ (hun tiende album alweer!) is het nog wachten tot ergens begin november, maar de vooruitgeschoven single krijgen jullie van mij al cadeau. Omdat ik zo’n toffe peer ben!

An intention – Kaitlyn Aurelia Smith: omdat we af en toe wel eens wat dieper durven graven naar verborgen pareltjes, die je nauwelijks nog via de StuBru’s dezer wereld kan ontdekken, deze week een Amerikaanse die experimentele muziek maakt. Ze brengt elk jaar een nieuwe cd uit (sinds 2012 ongeveer). Het is rustig, ambient en ietwat abstract. Iets voor wat men vroeger ‘de meerwaardezoeker’ zou noemen!

American dream – LCD Soundsystem: één van die dingen die ik vorig jaar heb gemist omdat ik Pukkelpop een jaartje skipte en waar ik een ietsiepietsie spijt van had achteraf. Bij het begin van het nieuwe schooljaar verschijnt hun nieuwe cd waarvan ik de titeltrack selecteerde. Ik ben nog niet helemaal om, dus ik hoop een beetje dat het een groeiplaat wordt.

Posted 10/08/2017 by ambijans in Muziek