Archive for 08/09/2017

Etentje bij Trüffel (Campoamor)   Leave a comment

Trüffel

Gisteren vierden mijn ouders hun 53-jarig huwelijksjubileum maar ik zeg er eerlijkheidshalve bij dat ik daar (ten tijde van mijn reservering) niet echt bij stil had gestaan. Op deze manier sloegen we dus eigenlijk twee vliegen in één en dezelfde klap. We konden eens gezellig uit gaan eten en dan meteen in een deftig restaurant (als we Tripadvisor mochten geloven). Het restaurant werd omschreven als ‘een nogal kleine locatie’ maar anderzijds waren er dan weer heel wat complimenten met betrekking tot het eten, zowel qua niveau als wat prijs-kwaliteit betrof. Naar het schijnt wordt de keuken geleid door de Belgische chef-kok Pascal en zou de bediening Brits zijn. Een voorproefje op ons volgende etentje hier (volgende week) want ook daar zwaait een Britse dame de plak. Maar da’s dus voor later. De vraag die waarschijnlijk op ieders lippen brandde: was Trüffel nu de moeite waard?

De dag begon ’s morgens nochtans redelijk dramatisch met een flinke regenbui (die ons spontaan aan het herfstweer thuis deed denken) maar rond 11u30 normaliseerde de toestand en flirtte onze thermometer toch weer met met de dertiggradengrens. No worries, dat herfstweer krijgen we vanaf midden volgende week vanzelf op ons bord. Maar de vraag luidde dus: ‘Hoe zagen de bordjes bij Trüffel er nu uit? Zonder dat we er zelf erg in hadden konden we onze auto gewoon recht voor de zaak parkeren. Handig! Je kan in dit restaurant à la carte eten maar ook gewoon gaan voor een driegangenmenu aan 20 euro (exclusief drank). Naar Spaanse maatstaven is dat al aan de duurdere kant maar als je dat vergelijkt met de prijzen thuis dan kan je het weer goedkoop noemen. Wij gingen voor het driegangenmenu aangevuld met flesjes water en een fles witte wijn. De zaak is inderdaad vrij klein met nogal wat kunst aan de muur hangen, er staan twee mensen in de bediening (een Brit en een knappe Spaanse jongedame) en in de keuken horen we Spaans spreken. Wij komen als eerste aan en wanneer we anderhalf uur later naar huis gaan zit het terras buiten aardig vol. Voor we aan ons menu beginnen krijgen we allemaal een aspergesoepje dat alvast lekker smaakt.

Als voorgerecht ga ik voor kippenleverpaté met peerchutney, mijn vader kiest voor de dagsoep (een bloemkoolsoepje in dit geval) en mijn moeder gaat voor een eendensalade met romesco vinaigrette. Als hoofdgerecht kies ik voor risotto met eend, paddenstoelen en truffel, mijn vader opteert voor de tonijnsteak met zwarte knoflooksaus en mijn moeder voor zeebaars met kefirroom en limoengras. Omdat we nu toch goed bezig zijn gaan we ook nog voor koffie (Irish of iets minder straf) en desserts. Mama en papa kiezen resoluut voor de tiramisu (blijkbaar nieuw in hun aanbod) en ik ga voor de chocoladetextuur, aardbei en honingraat. We zijn achteraf unaniem lovend over ons bezoekje aan Trüffel. Voor herhaling vatbaar denk ik (liefst met nog wat extra volk aan tafel volgende keer). We hopen dat ons volgende restaurantbezoek dinsdag a.s. bij The Cellar Door in Playa Flamenca even aangenaam zal worden. Tripadvisor is alweer zeer gul in de lofbetuigingen dus dat wordt hopelijk opmieuw een voltreffer!

Posted 08/09/2017 by ambijans in Algemeen, Culinair, Reizen