Archief voor 31/01/2011

Deze week: de afgelopen week   Leave a comment

Iedereen kent het maandagmorgengevoel waarschijnlijk: je mijmert nog over het afgelopen weekend ofwel hunker je al naar het volgende weekend. ’t Is meer iets voor mensen met een ochtendhumeur vrees ik, waartoe ik mezelf ook graag wil rekenen. Niet dat het zo verschrikkelijk is (mijn collega’s zullen ongetwijfeld het tegendeel beweren), maar meestal heb ik ’s ochtends wat tijd nodig om te ontdooien.

De nog voor ons liggende week kan ik moeilijk voorspellen, de enige zekerheid is dat we volgend weekend opnieuw gaan kwissen. En we staan op de rand van de februarimaand die ongetwijfeld weer heel wat voor ons in petto heeft. Niets zo makkelijk dan vandaag nog even terug te keren naar afgelopen week. Op het werk kwam iedereen in aanraking met ons nieuwe zelfscansysteem, zowel personeel als leners. Woensdag skipte ik een dagje werken voor mijn jaarlijkse tandartscontrole in Eindhoven en op vrijdag ging ik ’s middags met enkele collega’s eten in de Sjiek.

Vrijdagavond speelden we de laatste kwis van januari in Lommel (Ionkwis). Het derde opeenvolgende jaar dat we meededen en de uitdaging vooraf was simpel: onze prestaties van de afgelopen jaren proberen te evenaren. We werden al twee keer 8ste in deze vaste categorie 3 kwis, wat lang niet slecht is in ons geval. Onze kwisbesprekingen kan je o.a. in het lang en breed lezen op Los Flippos of Mols Quizforum, dus die doe ik hier niet meer uit de doeken. Feit is dat we op een knappe 4de plaats eindigden met drie kleppers vóór ons: NGMB (dé nummer 1 in Vlaanderen), Maxisten en Psychoburger. We eindigden als eerste Limburgse kwisploeg vóór een hele rits andere topteams. Het weekend begon m.a.w. mooi. We kijken met meer dan gewone belangstelling uit naar de nieuwe VQR begin februari. Top 100 (onze ambitie voor 2011) hebben we zeker te pakken, de vraag is waar we zullen stranden. Daarover zullen we met veel plezier berichten, net als over ons etentje n.a.v. die top 100 notering maar ook hierover binnenkort meer. Februari belooft nu al boeiend te worden! 🙂

Geplaatst31/01/2011 doorambijans inAlgemeen