Archief voor 29/09/2016

Drie snelle vragen (48)   Leave a comment

paul-auster

‘Drie snelle vragen’ is een rubriek, die wekelijks drie korte doch krachtige vragen stelt waarop uw nederige dienaar een zinvol antwoord tracht te verzinnen. We hopen er exact 50 afleveringen uit te puren. Op het einde heeft iedereen weer een iets beter beeld van de man achter Ambijans. Of het mysterie wordt uiteraard nog een stuk groter, we durven hier niets uitsluiten!😉

Heb je een favoriete schrijver/schrijfster?

Ik ben wel fan van meerdere schrijvers eigenlijk. Van Paul Auster las ik vroeger vrijwel alles, idem dito voor Brett Easton Ellis, John Irving, Haruki Murakami, Douglas Coupland en Nick Hornby. De Wallanderreeks van Henning Mankell heb ik gekocht, maar neem ik slechts mondjesmaat in kleine dosissen tot mij. Moeten er ook een paar vrouwen bij? Zet er dan ook maar Margot Vanderstraeten, Donna Tartt, Marisha Pessl en Lize Spit uiteraard bij.

Heb jij al ooit een gokje gewaagd?

Nee, daar kunnen ze me écht niet mee porren. Zelfs al lijkt het verleidelijk en een ogenschijnlijk makkelijke manier om er geld mee te verdienen. Ik speel zelfs niet op de Lotto, dus ik vrees dat het niet mijn ultieme ambitie is om ooit rijk te worden in dit leven!

Wat is het grappigste dat je al ooit meemaakte op een quiz?

Ik heb in die pakweg tien jaar dat ik meedraai in het circuit al een hoop grappige dingen meegemaakt: presentators die worden vervangen tijdens de quiz, quizzers die door hun stoel zakken, iemand die de vragen moest roepen omdat zijn microfoon defect was, vragen die je vooraf voorspelde en die dan effectief worden gesteld tijdens de quiz, lachen om verkeerde uitspraken van de quizmaster, onwaarschijnlijke blunders aan de eigen quiztafel, … ja, je komt wat tegen als je wekelijks ergens te lande aan een quiztafel zit. Maar zoals een oud cliché zegt: ‘een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!’

Geplaatst29/09/2016 doorambijans inAlgemeen