Anke Buckinx nude bodypaint … of toch niet?   Leave a comment

100hetevragen420_preview2

Volgens mij is ‘Honderd hete vragen’ zo’n beetje het 2009 surrogaat voor wat ‘De Pin-Up Club’ in de jaren ’80 was. Nee hoor, niemand had ernaar gekeken maar als puntje bij paaltje kwam werd er op school, in de kantine of elders op de werkplek druk over gesproken. Ik ben hééél eerlijk: ik heb het programma nog nooit gezien op tv. Op het eind van mijn bijdrage zal ik deze boude uitspraak natuurlijk lichtjes nuanceren. 😉

Omdat tradities er zijn om te worden doorbroken achtte ik gisteravond de tijd rijp om voor één keer af te wijken van mijn vaste kijkgedrag. Het programma wordt gepresenteerd door de sympathieke Zonhovense (doch met Maasmechelse roots) Anke Buckinx. Als eye catcher voor het programma absoluut een gouden zet van de marketingjongens van 2BE (voorheen (K)anaal 2). Zij maakte in een vorig leven het mooie weer op muziekzender TMF en fungeert verder eveneens als sidekick van Wim Oosterlinck op Q-Music en als columniste voor ‘Het Belang van Limburg’.

Anke beloofde dat ze zich tijdens het tweede seizoen zou laten bodypainten voor een reportage en zo geschiedde. De vraag was: zou ze hiervoor uit de kleren gaan of niet? Gisteravond was het tijd voor ‘le moment suprême’. Zou de reportage het soort naakt opleveren waar Lien Van de Kelder een patent op heeft, d.w.z. je laten vervangen door een ‘body double’ zoals tijdens Humo’s Pop Poll vorig jaar of kregen we dit keer een side boob en een stuk blote rug zoals in ‘Zone Stad’? Of durfde Anke écht ‘all the way’ te gaan?

anke

‘All the way’ zou ik het niet meteen durven noemen, dat had ze in haar weekendcolumn enkele weken geleden trouwens al verraden. Mijn eerdere bewering dat ik nog nooit een glimp had opgevangen van het programma klopt slechts gedeeltelijk. Ik zag het nooit op tv, maar ben achteraf uit pure nieuwsgierigheid wel eens naar de site van 2BE gesurft waar je alle reportages van seizoen 1 gewoon kon opvragen. Daar heb ik toen enkele fragmenten bekeken, puur voor de wetenschap (dat spreekt voor zich). 🙂

Het programma op zich heeft weinig om het lijf (om eens de juiste beeldspraak te gebruiken). Anke zelf doet het nog behoorlijk, maar het is niet écht een programma waarin je je talent veelvuldig kan tentoonspreiden. Meteen weet ik nu weer waarom zo’n programma me gewoon niet aanspreekt. Volgens mij zitten er méér mensen op een degelijk muziekprogramma te wachten dan op een programma over seks. Maar wie ben ik? ‘Sex sells’ zullen we maar concluderend besluiten. Leve de fijne vleeswaren!

Geplaatst17/03/2009 doorambijans inTV

Getagged met , , , , , ,

Plaats een reactie