Archief voor 25/11/2009

‘Pennies from heaven’ & ‘Lipstick on your collar’ (Dennis Potter)   3 comments

Een hele tijd geleden zag ik ‘The Singing Detective’ op dvd, een collega had die serie nl. via internet besteld. De reeks was helaas zonder ondertitels, onlangs is hij eindelijk verschenen met Nederlandse ondertitels. Liefhebbers van fantastische tv-reeksen moeten dit absoluut gezien hebben, waanzinnig goeie Britse tv met een weergaloze Michael Gambon in de hoofdrol. Wellicht één van de beste dingen die er ooit zijn gemaakt!

Onlangs was ik op zoek naar meer van Dennis Potter, zo herinnerde ik mij dat ‘Pennies from heaven’ en recenter ‘Lipstick on your collar’ ooit op de Nederlandse omroep werden uitgezonden. De reeksen zijn ongetwijfeld op dvd verschenen, maar nog steeds zonder Nederlandse ondertitels. Dat zal binnenkort wellicht veranderen. Zo lang heb ik echter niet kunnen wachten, dus haalde ik ze allebei zonder ondertitels van internet af.

‘Pennies from heaven’ (1978) is één van de belangrijkste wapenfeiten van Bob Hoskins, later o.a. bekend van ‘Who framed Roger Rabbit’. ‘Lipstick on your collar’ is dan weer de eerste grote rol voor acteur Ewan McGregor.