Eclipsreis Australië dag 1 (Brussel-Londen-Singapore)   Leave a comment

Vrijdagavond, 26 oktober om 17u worden wij (net zoals bij de eclipsreis naar Chili in 2010) aan het bronzen standbeeld verwacht in de luchthaven van Zaventem. Het wordt uiteindelijk nog een beetje rushen na de file die we vanaf Sterrebeek moesten trotseren. Blijkbaar was daar nog een ongeval gebeurd, evenwel zonder al te veel erg. We krijgen onze eerste twee boardingpassen van Werner en Hilde en mogen daarna voor het eerst deze vakantie gaan inchecken. Niet enkel fileleed richting luchthaven, ook bij British Airways worstelen ze met een defecte ticketprinter. Op weg naar de beveiligingscheck loop ik geheel onwetend een lange wachtrij voorbij, omdat het erop lijkt dat die mensen een beetje doelloos in groep staan te praten. Nee dus, gewoon een rij wachtende mensen voor de security check. Op die manier sta ik ineens wel langs Veerle, die er ook bij was op de eclipsreis in Chili. Net vóór we de eerste vlucht naar Londen aanvatten, zie ik ook Walter en een hele hoop andere reisgenoten. We krijgen de namenlijst (37 stuks in totaal).

Een eerste blik daarop leert me dat ik reeds 17 mensen van de groep ken, omdat ze er ook in Chili bij waren. Lekker makkelijk, die andere 20 namen leren we heel erg snel kennen (weet ik uit ervaring). Veerle en ik drinken vooraf nog iets in de buurt van onze incheckbalie en daarna volgt de eerste vlucht naar Londen, die zoals gehoopt heel erg vlotjes verloopt. In Zaventem overigens heel veel volk, door het Allerheiligenverlof dat blijkbaar nogal wat vakantiegangers lokt. In Londen net hetzelfde probleem. De piloot durfde vooraf dan ook geen prognoses maken over onze landing op Heathrow, omdat er bijzonder veel luchtverkeer zou zijn op dat uur van de dag. Blijkbaar is er in dat geval een soort van logische volgorde voor vliegtuigen die landen en opstijgen, maar zoals reeds gezegd: wij ondervinden daar geen enkele hinder van. Op Heathrow moeten we nog 7 minuten met een bus van de ene gate naar de andere. Om 22u30 (Britse tijd) kunnen we eindelijk koers zetten naar Singapore, waar we een allereerste tussenstop zullen maken. Onze groep Uraniamensen zit helemaal verspreid over het vliegtuig. Ik heb bijvoorbeeld de eer om tussen drie Britse veggies te belanden, ook voor de rest bijzonder aardige mensen (laat daar vooral geen misverstanden over bestaan). We gebruiken de entertainmentbutton op het schermpje voor ons en daarna is het even wachten op onze eerste maaltijd aan boord. De veggies krijgen een voorkeursbehandeling en krijgen als eerste spijs en drank, ik wacht geduldig mijn beurt af! 😉

Geplaatst18/11/2012 doorambijans inAlgemeen, Reizen

Plaats een reactie